Home

“Encara que la mistificació artística existeix des que el primer artista va fer la seva primera obra (Hoving, 1968:241), el segle XIX va ser la gran era de la falsificació (Jones, 1990:161-233)-tot i que molts dels falsos que es creien d’aquest període resulten ser anteriors (Hoving, 1986:241) – i de la gran eclosió del col · leccionisme, ja que evidentment no hauria falsificadors si no hi hagués una demanda d’objectes artístics com la d’aquest moment, especialment, en la segona meitat de la centúria i principis de la següent. No només va afectar el camp de les antiguitats, sinó també als creadors contemporanis, com Camille Corot, de qui es diu que va ser el pintor més falsificat.”

HOVING, Thomas P. F. «The Game of Duplicity». The Metropolitan Museum of Art Bulletin (Nueva York), 6 (1968), pp. 241-246.
JONES, Mark (1990). Fake? The Art of Decepction. Londres: British Museum.

http://www.revistadepatrimonio.es/revistas/numero9/estudiosgenerales/estudios/pdf/estudiosgenerales-estudios.pdf

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s